15-11-2012

MARK CLOOSTERMANS GAAT MAAR DOOR...

Altijd wat leuks te vinden op het wereldwijde web. Nu Mark Cloostermans weer. Vanuit Barcelona probeert hij zich een rol binnen de Nederlandstalige literatuurkritiek toe te eigenen die zijn weerga niet kent. Zijn doel - al sinds jaren - De Reactor. Dat is geen papier, dat ruikt niet, dat is verdacht... En elitair... want ze houden daar van poëzie. En nu blijken ze opeens ook nog eens vooringenomen en corrupt. Als je voor de Reactor schrijft, worden je eigen boeken ook lovend besproken. Zoiets probeert hij te bewijzen: "Kijk, bijvoorbeeld, hoe welwillend de nieuwe roman van Willem van Zadelhoff gerecenseerd wordt. Van Zadelhoff schrijf ook voor de site." Ja, ik schrijf voor De Reactor en mijn laatste twee romans zijn zeer welwillend, misschien zelfs wel lovend besproken. So what? Ik schrijf voor De Standaard der Letteren en Mark Cloostermans ook. Het geval wil dat hij mijn romans ook altijd erg positief besproken heeft. Wat zegt dat dan? Drie mogelijkheden. Of mijn romans zijn briljant of Cloostermans en de recensent van de Reactor zijn corrupt, of mijn romans zijn briljant en de besprekers van eerdergenoemde media zijn ook nog eens vooringenomen en corrupt. http://markcloostermans.blogspot.be/2012/11/abc-van-de-literaire-uitgeverij-4.html

Geen opmerkingen: